sábado, 22 de junio de 2013

Eventos: Activitats d'art i natura hui al Jardí Botànic. 16 de julio: Conferencia 'Física cuántica: del gato Schödinger al ordenador del futuro'


ACTIVITATS PARTICIPATIVES D'ART I NATURA
DIA: 22 JUNY 2013
Activitat gratuïta amb l'entrada del Jardí
Aquest dissabte gaudiu de l’estiu al Botànic interaccionant amb la natura a través de diferents activitats artístiques pensades per a grans i menuts. Una proposta diferent amb motiu de la mostra “L’Arbre de la Vida. Natura i espais rituals” que inundarà la Sala d’Exposicions i el Jardí Exterior fins al mes de setembre.
Per una banda, podrem participar de l’activitat “Planta’t al Botànic” a l’Estufa Freda del Jardí on l’artista Victoria Cano convidarà als nostres visitants a deixar la seua empremta a la natura, a través de la seua obra interactiva. Quadres amb tiges antropomòrfiques que brollen d’una llavor i que simbolitzen el desenvolupament personal de cadascú, per a arribar a respectar i cuidar del medi ambient, i en definitiva del planeta que ens alberga com a èssers vius que som. Unes peces sorprenents de les que podreu participar, que amagaran perfils humans als seus traços i que emetran fluorescència quan caiga la nit.
I sota el mateix leitmotiv construirem també mòbils amb llibres voladors, la peça més coneguda de Victoria Cano, que planejaran per tota l’Estufa Freda amb el seu missatge personalitzat pels visitants.
A més, podreu participar d’una visita guiada per l’exposició de la mà de la seua comissària Montserrat Hormigos. Un itinerari que començarà a la Sala d’exposicions per transportar-vos després als diferents racons del Jardí exterior on s’amaguen les intervencions artístiques d’art i natura.
PROGRAMA
11.30-14.30h. Planta’t al Botànic, amb Victoria Cano. A l’Estufa freda del Jardí
12.30h. Visita guiada de l'exposició "L'arbre de la vida", amb la comissària Montserrat Hormigos
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Conferencia 'Física cuántica: del gato Schödinger al ordenador del futuro'

Impartida por Juan Ignacio Cirac, Director de la División de Óptica Cuántica del Instituto Max-Planck, el martes 16 de julio de 2013 a las 19.30 en el Auditorio Santiago Grisolía del Museo de las Ciencias 'Príncipe Felipe'. Entrada gratuita, previa inscripción.
Conferencia 'Física cuántica: del gato Schödinger al ordenador del futuro'

Cuando uno se sumerge en el mundo microscópico, todo lo que cree saber se desmorona. La mecánica clásica deja de funcionar y la realidad desafía al sentido común. Las partículas pueden estar en más de un sitio a la vez y el mero hecho de observar un fenómeno cuántico puede modificarlo radicalmente. Y, sin embargo, las tecnologías cuánticas pueden llegar a tener un impacto en nuestra sociedad similar al que ha tenido el desarrollo de la electrónica.

Los expertos investigan nuevas tecnologías para desarrollar el ordenador del futuro. Esas máquinas serán, infinitamente, más potentes que los actuales ordenadores, y por increíble que parezca, estarán basadas en las desconcertantes leyes de la mecánica cuántica. El Dr. Juan Ignacio Cirac, uno de los mayores expertos en el campo de la computación cuántica, nos introducirá en este extraño y fascinante universo.
Juan Ignacio Cirac es director del Instituto Max-Plank de Óptica Cuántica. A lo largo de su carrera investigadora ha recibido múltiples premios, entre los que destacan el Príncipe de Asturias, la prestigiosa Medalla Franklin, o el Premio Nacional de Investigación Blas Cabrera.

Programa

19.00: inicio acreditaciones
19.30: conferencia en el Auditorio
20.30: fin de la conferencia e inicio del coloquio
21.00: fin de la actividad.

Inscríbete en esta actividad pinchando aquí. 
Entrada gratuita / Aforo limitado
El acceso a la actividad se efectuará a partir de las 19.00.

Para evitar retrasos en el inicio de las actividades, se ruega a los inscritos acudir con tiempo suficiente para acreditarse antes de cada actividad.

No hay comentarios:

Publicar un comentario