lunes, 7 de noviembre de 2016

Eventos: Arranca la gran cita de la ciencia fuera de los laboratorios (Semana de la Ciencia). Hui: Investigación médica: Houston, tenemos un problema (Álvaro Toepke, 2015)

Arranca la gran cita de la ciencia fuera de los laboratorios

La Semana de la Ciencia tiene su origen en Francia, en 1991, cuando Hubert Curien, ministro francés de Investigación, decidió celebrar el décimo aniversario del Ministerio abriendo sus jardines por primera vez al público. Este evento local, que tenía como objetivo acercar al ciudadano parisiense la ciencia y sus protagonistas, fue el precursor de Sciences en fête (posteriormente Fête de la Science) que adquirió carácter nacional y periodicidad anual. Desde 1993, cada año se celebra la Semana Europea de la Ciencia.

http://www.semanadelaciencia.csic.es/

Investigación médica: Houston, tenemos un problema (Álvaro Toepke, 2015)

7 de novembre de 2016 de 19:30 a 21:00. Dilluns.
Lloc de realització:Aula Magna (Universitat, 2)
Descripció:
Cicle cinematogràfic "Mirades sense fronteres"
Investigación médica: Houston, tenemos un problema
Sinopsi: El món s’enfronta a un greu problema de salut. Avui dia, la falta d’accés a medicaments essencials ha deixat de ser un problema exclusiu de països en vies de desenvolupament, encara que aquests continuen carregant amb la major part del problema. Els casos de l’hepatitis C o dels fàrmacs més innovadors per al càncer ens demostren com el sistema d’innovació i desenvolupament de medicaments està trencat a escala global.
El repte actual és construir un sistema de R+D i comercialització de fàrmacs eficient, sostenible i que garantisca l’accés als medicaments que la població necessite a un preu assequible. El documental analitza aquest repte i, a més, ofereix alternatives i solucions.
Fitxa tècnica
Títol: Investigación médica: Houston, tenemos un problema
Direcció i guió: Álvaro Toepke
Producció: Salud por Derecho
Any: 2015
País: Espanya
Durada: 52 minuts
Debat posterior amb la participació de:
Toni Bayón
Vanessa López, directora Salud por Derecho
Entrada lliure fins a completar l’aforament
Organitza:
Médicos Sin Fronteras. Salud por Derecho
Vicerectorat de Cultura i Igualtat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario